И аз да кажа

(или моето скромно мнение)

Не мога да не кажа

6 Коментари

Не, не мога да не кажа… Много хора вече говориха и това ме радва много (Eneya, MarfaМаркуча, Руслан Трад, а при тях има и доста други линкове), обаче настръхвам от причината за тези разговори.

На 22 юни затвориха един от любимите ми и често използвани сайтове – chitanka.info.

Не помня как го открих, но сигурно повече от 2 години се радвам на съдържанието му. Особено след като започнах да чета книги на телефона си. Много хора са сбърчвали нос, като чуваха за електронните книжки: „Аз обичам да държа книга, не искам да чета на телефон/монитор“. При въпрос, а колко книги си купи през последната година, започваха да мрънкат.
Въпреки че през последната година-две съм прочела подобаващо книжки на телефона (обикновено в градския транспорт) – всичките от Читанка, през последните 6 месеца съм дала толкова пари за книги, че в тази ситуация чак ме е срам. (За дрехи не съм дала толкова…)
И повечето писали по темата са така. Това, че четеш електронни издания, не означава, че нямаш хартиени. Напротив – хората, които четат, просто обичат да четат. Голяма чат от тях обичат мириса на нова книга и възможността да държат истинска такава. Електронните книги обаче им/ни/ми дават по-големи възможности.
Има толкова книги, които искам да прочета, но са били издадени преди 30-40 години, а преиздавания няма. „Отиди в библиотека“, ще кажат някои умни глави. Е, да, ама и в библиотеките липсват някои неща. Не е като да не съм ходила, и да не са ме връщали. В Хасково ме познаваха всички библиотекарки в централните библиотеки. Тук в София, обаче, след като няколко пъти ме върнаха от Столична библиотека, защото: „Ооо, това не го даваме за вкъщи, има го само в читалнята“, се отказах и си намерих друг вариант. Колкото и да ми се иска да седна и да чета разгръщайки стари листи, следвайки и работейки, нямам времето да стоя с часове в читалня. Освен това нямам средствата да си купувам антикварни варианти на книгите, които искам да прочета (на вълна класика съм, какво да направя).
Читанка беше моят вариант, особено, след като ми показаха програмката за създаване на файлове за телефон (толкова благодаря за нея! 🙂 ). Страхотно място, на което не се изискава дори регистрация…

„Виртуална книжарница“?? За пореден път се убеждавам, че хората в правителството имат нужда от тълковани речници – във всеки кабинет по един…
Самият акт на „разрушаване на престъпната мрежа“ Читанка, ме ужаси. Реакциите на медиите обаче ме вбесиха. То бива страх от немилост, ама чак пък толкова…

Вчера (на 23ти) Читанка се завърна – този път на chitanka.gdbop.com . Не ми е съвсем ясно дали са успели да се прехвърлят на сървър в чужбина, но ако не е, вероятно и това ще стане. За момента в thepiratebay.com има торент с архива, събран до миналия месец.

Няма нужда да говоря повече… Другите са го казали по-добре. Просто не можех и аз да не кажа…

Written by Жени

24.06.2010 at 11:13

6 Коментари

Subscribe to comments with RSS.

  1. И аз да кажа: Не мога да не кажа :)))))

    Много добре се е получило струпването на заглавия 😉

    legrandelf

    24.06.2010 at 11:27

  2. :)))

    Жени

    24.06.2010 at 11:28

  3. Книжна мишка … 😉

    Павка

    24.06.2010 at 13:58

  4. Нормално, коментира се до бога как се губели пари, но всъщност те губят пари защото са некадърни, не преиздават книги, книжния пазар е със съвсем различна насоченост от библиотеката, в която има главно учебници и фантастика (не само де, има и огромно количество любовни романи, за моя изненада).

    Да не говорим, че изобщо не предлагат виртуални книги. ВТФ.

    Eneya

    24.06.2010 at 16:18

  5. Забравяш и криминалните, и то тези които са от „действителността“…
    Като и ти си отбелязала, поне да предлагаха те нещо по-добро. А то, като се започне от липсата на „законни“ виртуални книги, и се стигне до некадърни преводи (аз имам повече опит с немската литература)…

    Тези дни похабих толкова нерви, че нямам думи… И то за какво – да се ядосвам на простотии, които така или иначе очаквах.

    Лошото е, че едва ли ще се направи нещо смислено по въпроса. Харесва ми, че поне реакция има. Признавам си, че не очаквах толкова голям отзвук.

    Като се замисля, сега ми идва само да ти кажа едно голямо Браво, че намери начин да заминеш и да се справяш там. Предполагам, че следиш какво се случва тук, но поне не срещаш простотията на всяка крачка…

    Жени

    24.06.2010 at 16:38


Вашият коментар

