И аз да кажа

(или моето скромно мнение)

За коледните подаръци

6 Коментари

Попаднах на интересна статия в TIME за причините да не се подаряват подаръци за Коледа.
Вярно е, че статията е отнесена по-скоро към американската действителност, но все пак има интересни идеи.
Основното е, че по Коледа се харчат милиони за подаръци, които не са желани.
Примерът е, че можете да купите подарък за 50 лв (добре де, в статията са долари), но ако на човекът, на когото го подарите, не му е необходим или не му харесва, то тази стойност се губи.
Другото интересно твърдение е, че не миналото и сегашното поколение са достигнали до комерсиализацията, а нещата си се движат в тези граници от 20те -30те.

Как изглежда празничната лудост в България?
Не съм разглеждала статистики за парите, които се харчат по празниците, и не знам как точно стои положението с комерсиализацията на празника.
Мога да съдя по коледните украси в супермаркетите от края на октомври, както и по коледните промоции, започващи от началото на ноември.
Интересно ми е дали тази година, предвид тежкото положение, българите ще понамалят празничните покупки.
Честно казано се съмнявам. Лошото е, че съдя и по себе си. Не знам какви точно ще са ми възможностите за подаръци тази година, но знам, че ще направя всичко възможно всеки да получи по нещичко. Без да се съобразявам много-много как ще я карам януари. (Ама имам време още да го помисля, де ;))
Говори се, че не е добре за икономиката хората изведнъж да спрат да пазаруват. Да, обаче след извънредните покупки по празниците, възможностите за през януари ще са съвсем ограничени и тогава искаме или не, ще се наложи съкращаване на списъците с покупки.
Общо взето се получава един порочен кръг, от който излизането е трудно.
Лошото е, че той е свързан с толкова любим празник като Коледа.

Още по темата:
Да пропуснеш Коледа на Джон Гришам- уникална повест за семейство Кранк, които се опитват да пропуснат цялата коледна лудост, обземаща съседите, приятелите и роднините им. И за редицата нелепости, през които минават, за да решат, че… Това можете и сами да го прочетете 😉

Written by Жени

16.11.2009 at 18:08

Публикувано в От пресата, Още нещо...

6 Коментари

Subscribe to comments with RSS.

  1. Обожавам Коледа – украсата, пазаруването, пъстрата и шумна атмосфера, вечерята на Бъдни вечер и всичко останало. 😀 Никакви статии или книги няма да променят това, защото не съм водена от комерсиализъм, а от духа на Коледа! А като четох поста ти Жени, май и ти си като мен. 😉

    Mari-ana

    23.11.2009 at 13:42

  2. Правилно си разбрала, Мари 🙂 За мен това е най-страхотният празник и нищо не може да промени коледното ми настроение 😉 Просто се дразня много като започнат да прекаляват…

    Жени

    23.11.2009 at 17:55

  3. Обичам Коледата, но тази година ми закъснява коледното настроение. Все още не съм започнала да украсявам в къщи или магазина, но смятам утре да поразгледам какво се предлага в един магазин за украси. А относно подаръците вече съм ги купила и за всеки има по нещичко! 😀

    вили

    06.12.2009 at 0:53

  4. Лелеее, не била в коледно настроение, а купила подаръците- не ме шашкай така- аз още не съм ги измислила даже 😉 Иначе тези дни трябва да ми изпратят украсата 😀

    Жени

    06.12.2009 at 9:10

  5. Започнах с подаръците доста отдавна, но в душата ми го няма още коледният дух. Но ще дойде! Ето днес прекарах 2-3 часа в търсене на украса, играчки, коледна звезда и малко по малко усещам, че ми става по коледно…

    вили

    06.12.2009 at 18:49

  6. Това да се чува 😀

    Жени

    06.12.2009 at 19:13


Вашият коментар

